Min tid i Grekland

Som sagt så åkte jag till Grekland förra veckan.
Planet lyfte 06.00 från Arlanda och flygresan var smärtfri.
Sen väntade en 1,5 timmes bussresa från flygplatsen till hotellet.
Det var ett väldigt mysigt hotell!
Hela familjen jobbade där, mamma, pappa, deras tre döttrar och
deras son. Så det var en väldigt familjär stämning och det var inte ett
stort hotell utan de va små hus på gården som de va 4 rum i varje hus, jätte mysigt!



Vi var på Greklands tredje största ö men trots det så var det inte så grekiskt.
Jag har ju rest runt på nästan alla greklands mer kända öar och det här var den som
var minst grekisk.
Förutom oliverna så fanns det typ inget annat :p såg kanske 2 åsnor.
Annars så är det oliver, åsnor och blåvita stenhus som jag känner är Grekland.
Men de va ju bra ändå!

Det var jättenära till turkiet med endast 8 km, så man såg turkiets kust väldigt tydligt!


det som är som en siluett är turkiet..


På de lite finare restaurangerna så bjöd dom på en drink eller shots före eller efter maten.
Det innehöll alltso ouzu, grekisk sprit som smakar lakrits.
Väldigt gott!!



Det var underbart väder hela veckan, 35-40 grader.
Och ändå tyckte grekerna att det började bli kyligt!
Det hade varit mellan 40-45 grader veckan innan..
Tur att jag inte kom då, då hade jag inte stått ut med värmen!



Hemvägen var iallafall inge kul.
Kraftig turbulens hela vägen och jag fick seriöst dödsångest.
Men det gick bra till slut :)


Kommentera mera!
Postat av: viki

Åh gillar bilderna! Sooooommar!! <3

Sv; Tack så mycket! Så fin blogg du har! :)



Jag undrar om du kan hjälpa mig genom att rösta på mig här : http://fotobliixtt.blogg.se/2010/september/deltagare-i-dagensblogg.html#comment

Du blir länkad om du gör de! :)

Jag behöver just DIN hjälp! <3

KRAMAR



(Om du inte gillar såna kommentarer, ta bara bort den ;))

2010-09-04 @ 16:59:47
URL: http://vikisblogg.blogg.se/
Postat av: annie

skönt att åka utomlands! :)

2010-09-04 @ 17:54:42
URL: http://anniejansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0